سرخط خبرها

عیسی آل کثیر و پرسپولیس امیدوار به حکم CAS| آخرین امید «عیسی»

  • کد خبر: ۵۲۸۲۶
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
عیسی آل کثیر و پرسپولیس امیدوار به حکم CAS| آخرین امید «عیسی»
پرسپولیس و مهاجم محرومش امروز در انتظار رأی نهایی دادگاه CAS هستند
به گزارش شهرآرانیوز؛ دادگاه CAS امروز باید رأی خود را صادر کرده و اعلام کند عیسی آل‌کثیر می‌تواند در فینال برای پرسپولیس بازی کند یا نه! دادگاه عالی ورزش که پیش‌از‌این شکایت النصر مبنی‌بر تعویق زمان برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا را رد کرده بود، درخواست پرسپولیس مبنی‌بر بررسی امکان صدور دستور موقت برای توقف محرومیت عیسی آل‌کثیر را پذیرفته و بررسی این خواسته را در دستور‌کار خود قرار داده است.
 

بیشتر بخوانید:
 
 
 
دادگاه عالی ورزش در اولین اقدام از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست لایحه خود را در دفاع از تصمیمی که مبنی‌بر محرومیت شش‌ماهه مهاجم پرسپولیس گرفته است، ارائه کند AFC. براساس درخواست CAS تا پایان وقت اداری دوشنبه، ۲۴‌آذر، مهلت داشت دفاعیه خود را ارسال کند و قرار است CAS رأی را امروز اعلام کند. باشگاه پرسپولیس درخواست توقف حکم را داده است و می‌خواهد حکم فعلا متوقف و بعد از رأی نهایی، اجرا شود.
 
دادگاه CAS که مقر آن در سوئیس است، باید نهایتا امروز رأی خود را صادر و اعلام کند عیسی آل‌کثیر طبق دستور موقت صادره، می‌تواند در فینال برای پرسپولیس بازی کند و رأی نهایی، بعد صادر خواهد شد یا اینکه قاضی، تعلیق محرومیت را نپذیرد و عیسی همچنان محروم بماند. باشگاه پرسپولیس نیز که پس از ثبت درخواست، با توجه به صحبت‌ها و اظهارنظر‌های وکیل خود تا حدی امیدوار شده، به‌تازگی از دادگاه درخواست کرده است با توجه به تاریخ برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا، رأی تا روز ۲۶‌آذر یعنی امروز، صادر شود؛ اتفاقی که باعث شده عیسی آل‌کثیر و هواداران پرسپولیس روز‌ها و ساعت‌های پرالتهابی را تجربه کنند و در اوج ناامیدی، روزنه امیدی را برای خود متصور باشند.
 
باشگاه پرسپولیس پیش‌از‌این از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته بود در صورت امکان، حکم پرونده آل‌کثیر را تا قبل از فینال لیگ قهرمانان ارائه کند یا درصورتی‌که روند رسیدگی به این پرونده طولانی می‌شود، فعلا با یک دستور موقت، تا زمان صدور رأی نهایی، حکم محرومیت عیسی را متوقف کند تا برگزاری بازی فینال در شرایط عادلانه و برابر باشد. قرار بود ۳ قاضی در دادگاه عالی ورزش این پرونده را که شامل خواسته وکیل پرسپولیس و شکوائیه این باشگاه و لایحه کنفدراسیون فوتبال آسیا و دفاعیه آن‌ها از حکم محرومیت آل‌کثیر بود، بررسی کنند. حکم هر چه باشد، امروز منتشر می‌شود.

آل‌کثیر: تا دقیقه‌۹۰ منتظر‌م به دوحه بروم

مهاجم پرسپولیس از آرزویش برای برطرف‌شدن مشکل و همراهی این تیم در فینال آسیا گفته است. عیسی آل‌کثیر، در مراحل گروهی و حذفی لیگ قهرمانان آسیا که دیدار نیمه‌نهایی این جام را به‌دلیل محرومیت از دست داده بود، اکنون در روز‌هایی که درگیر رأی مربوط به پرونده محرومیت شش‌ماهه‌اش است، در تلاش برای بالا‌نگه‌داشتن انگیزه و احتمالا بازگشت زودهنگام به ترکیب شاگردان یحیی گل‌محمدی است. آل‌کثیر که برخلاف دیگر‌بازیکنان و اعضای تیم نتوانسته است به‌دلیل اجرای رأی محرومیت شش‌ماهه، تیم را در سفر به دوحه برای انجام دیدار فینال لیگ قهرمانان همراهی کند، در روز‌هایی که تیم پرسپولیس در قطر به سر می‌برد، همچنان امیدوار است خودش را به فینال برساند؛ حتی اگر این احتمال خیلی کم باشد.
 
مهاجم پرسپولیس با ابراز‌ناراحتی از اینکه نتوانسته است تیم را در سفر به دوحه همراهی کند، گفت: دل و روحم آنجا و در دوحه است. من کماکان تمرین می‌کنم و روحیه‌ام را از دست نداده‌ام. تا دقیقه‌۹۰ اینجا تمرین می‌کنم که اگر قسمت شد، به بچه‌ها اضافه شوم. اگر نشد هم برای بچه‌ها دعا می‌کنم. آل‌کثیر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مطمئن هستم که همه ایران دوست دارند تا پرسپولیس قهرمان شود و جام قهرمانی را به دست بیاورد.

برنامه یحیی در غیاب گل‌زن اصلی تیمش

یحیی گل‌محمدی برای بازی فینال چاره‌ای ندارد که روی مهدی عبدی و آرمان رمضانی حساب کند؛ ولی او هم مثل بقیه می‌داند که نمی‌تواند روی این ۲ بازیکن آن‌چنان که باید‌و‌شاید، حساب کند؛ ۲ بازیکن جوانی که نشان داده‌اند فاصله زیادی با آل‌کثیر و حتی وحید امیری برای گل‌زنی دارند و این مسئله باعث شده است گل‌محمدی به دنبال یک برنامه خاص تاکتیکی برای پوشش‌دادن به این ضعف تیمش شود.
 
تیم فوتبال اولسان در بازی‌های اخیر خود مالکیت توپ بالایی داشته است و احتمالا در بازی با پرسپولیس نیز به‌دنبال حفظ توپ خواهد بود. تیم کره‌ای در لیگ قهرمانان آسیا میانگین ۵۷درصد مالکیت توپ را به ثبت رسانده و پرسپولیس نیز نوع بازی‌اش فوتبالی مالکانه است که دست‌کم در لیگ برتر ایران به خوبی اجرا شده است. اولسانی‌ها به حدی روی حفظ توپ تمرکز دارند که حتی در دیدار با ویسل‌کوبه نیز توانستند آمار ۶۱.۳ به ۳۸.۷درصد را ثبت کنند. البته زدن گل اول توسط تیم ژاپنی نیز در رقم‌خوردن این آمار شگفت‌انگیز اثرگذار بود.
 
حالا احتمال دارد یحیی گل‌محمدی برای این بازی استراتژی دیگری را اتخاذ کند. ممکن است همچون بازی با النصر، او توپ را به حریف بدهد و با استفاده از ضد‌حملات آتشین، خط دفاعی آسیب‌پذیر اولسان را هدف بگیرد. نکته مهم این است که بخش اعظمی از مالکیت توپ اولسان در زمین خودی شکل می‌گیرد و اگر پرسپولیس بتواند پرس سنگین از بالا را عملی کند، احتمال موفقیت در توپ‌گیری در یک‌سوم دفاعی حریف برایش کم نخواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->